„Nenechte se diskriminovat a nedovolte to jiným“: informační a mediální kampaň, mediální spoty
„Nenechte se diskriminovat a nedovolte to jiným“: informační a mediální kampaň
Prostřednictvím konkrétních příběhů a modelových reakcí personalistů ve firmách, případně osob z bezprostředního okolí diskriminovaných, kampaň upozorňuje na různé formy diskriminace na trhu práce z důvodu pohlaví a věku. Současně s tím neustále zviditelňuje kontakty na právní poradnu Gender Studies pro osoby diskriminované na trhu práce z důvodu pohlaví a věku.
Cílové skupiny: ženy před, na, či po mateřské/ rodičovské dovolené, ženy a muži nad padesát let a muži otcové a muži na rodičovské dovolené.
Kde byla kampaň k vydení: citylighty / Praha (únor 2007), letáky / Praha, Brno,Trutnov, Liberec, příručky „Vaše právo“, pohlednice (10 pohlednic v průběhu roku 2007 – náklad 10 000 ks měsíčně), právní poradce Nenechte se diskriminovat.
Tištěnou mediálním kampaň doprovázely přednášky a semináře na témata jako návrat na trh práce po mateřské/ rodičovské dovolené, aktivní otcovství, jak na diskriminaci na trhu práce apod. Vizuály kampaně jsou prezentovány také na výstavních panelech.
Ocenění kampaně: Žihadlo 2007 – 3. místo v kategorii tištěná mediální kampaň (uděluje Informační centrum neziskových organizací).
Období realizace: leden – prosinec 2007
Realizátor kampaně: Gender Studies, o.p.s.
Produkce: Gender Studies, o.p.s.
Kreativní tým: Kateřina Dušková a Kateřina Jonášová (koncepce a supervize), Kristýna Káralová (foto), Martin Taller (grafika).
Mediální a informační kampaň byla spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR v rámci programu EU EQUAL.
„Nenechte se diskriminovat a nedovolte to jiným“: mediální spoty
Kampaň tvoří 3 mediální spoty. Každý z trojice třicetivteřinových spotů je variací na běžný pracovní pohovor. Před dvojící personalistů se postupně vystřídá mladá uchazečka o práci, muž žádající rodičovskou dovolenou a starší žena. Každý ze spotů pak vrcholí nevybíravým ponížením zaměstnanců či uchazečů o práci, které je zvýrazněno trikovou sekvencí. Celou kampaň zastřešuje motto „Nenechte se diskriminovat a nedovolte to jiným" upozorňující na práva zaměstnanců a uchazečů o práci.
Cílové skupiny: ženy před, na, či po mateřské/ rodičovské dovolené, ženy a muži nad padesát let a muži otcové a muži na rodičovské dovolené, osoby v rozhodovacích pozicích - zaměstnavatelé.
Kde je kampaň k vidění: mediální televizní kampaň doprovázená distribucí tištěných materiálů z informační kampaně „Nenechte se diskriminovat a nedovolte to jiným“. Tato kampaň se objevuje na okruzích České televize od 2. června do 4. července 2008.
Mediální spoty naleznete ke zhlédnutí zde:
https://www.youtube.com/watch?v=HkwARGc-5sg
https://www.youtube.com/watch?v=PQnyoeWilGM
https://www.youtube.com/watch?v=Lp5XBI1Xixk
Období realizace: únor – červenec 2008.
Realizátor kampaně: Gender Studies, o.p.s.
Kreativní tým a produkce: FilmBrake, mediální spoty byly zpracovány na základě scénáře Gender Studies, o.p.s. Režisérem trojice spotů je Martin Duda.
Mediální a informační kampaň byla spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR v rámci programu EQUAL.