Představujeme Vám novou publikaci Gender Studies zaměřenou na diverzitu ve firemní praxi. Publikace nese název „V rozmanitosti je síla“ a přibližuje téma rovných příležitostí a diskriminace na pracovním trhu a současně téma diverzity s důrazem na diverzitu náboženského vyznání. Lze v ní nalézt konkrétní informace týkající se zmiňovaných témat i interaktivní cvičení a příklady z praxe. Tyto příklady pomohou zaměstnavatelům přiblížit, jak může fungovat diverzifikovaný tým, jaké má výhody a že to, co se předem může jevit jako překážka a problém, nakonec ani být problémem nemusí.
Gender Studies získala Žihadlo roku za nejlepší veřejně prospěšnou
kampaň v kategorii tištená reklama pro kampaň <mysli> Díky všem, kdo hlasovali pro tuto kampaň a samozřejmě díky i
studiu Photon, které kampaň vymyslelo a realizovalo. Hlavním posláním virální a plakátové kampaně
<mysli> je
osvěta a prevence proti násilí na internetu, především genderově
podmíněnému kybernásilí. Součástí je informační webová stránka
http://stopkybersikane.cz s právní poradnou pro oběti kyberšikany, kterou provozuje proFem, o.p.s.
Dne 23. 10. 2014 v prostorách Knihovny Gender Studies proběhlo autorské čtení Miluš Kotišové a prezentace Lenky Vochocové na téma situace a participace žen v české politice. Po komunálních a senátních volbách, které se v říjnu v České republice uskutečnily, nabídlo toto setkání jednak komentář k dané problematice a jednak prostor k rozebrání aktuálního tématu. Dvě hodiny strávila dvacítka příchozích nejen nasloucháním programu, který si obě hostky připravily, ale také živou diskusí.
Novinka představuje ryze praktickou příručku pro kariérní výchovu na školách. Současně rozvíjí kritické myšlení a reflexi genderových stereotypů, které mohou mít na kariérní volbu dětí zásadní vliv. Cílem publikace je, aby si děti tyto stereotypy uvědomily a o své kariérní volbě přemýšlely na základě realistického zhodnocení vlastních schopností a dovedností, bez ohledu na to, zda zapadají do tradičních společenských rolí mužů a žen.
Chcete plně využít potenciál svých zaměstnanců a zaměstnankyň všech věkových kategorií? Rádi byste se jako zaměstnavatel dokázali úspěšně vypořádat s důsledky demografického stárnutí populace? Usilujete o to, aby Vaše týmy pracovaly ještě více efektivně a inovativně? Máte zájem získat si image férového a žádaného zaměstnavatele? Pokud odpovídáte ano, navštivte naši konferenci, kde vám představíme téma age managementu, které představuje efektivní nástroj pro řešení výše uvedených výzev spojených se strategickým řízením lidí s ohledem na věk.
Gender Studies, o.p.s. je nevládní neziskovou organizací,
která slouží především jako informační, konzultační a vzdělávací centrum v otázkách vztahů mužů a žen
a jejich postavení ve společnosti. Cílem organizace je shromažďovat a dále zpracovávat a rozšiřovat
informace související s genderovou tématikou. Prostřednictvím specifických projektů GS aktivně
ovlivňuje změny týkající se rovných příležitostí v různých oblastech jako jsou například
institucionální mechanismy, trh práce, politická participace žen, informační technologie apod. GS také
provozuje knihovnu obsahující množství publikací a materiálů k feminismu, gender studies, právům
žen a mužů atp.