Novinky

Pořádáme 6. ročník Girls Day

Ve čtvrtek 26. dubna 2018 se uskuteční další ročník Girls Day. Jedná se o interaktivní den otevřených dveří určený pro všechny dívky ze středních škol, které chtějí nakouknout do firem a třeba i načerpat inspiraci pro svoji budoucí studijní či pracovní kariéru. Girls Day se koná po celém světě, v ČR se tentokrát uskuteční v Praze, Brně, Plzni a Mladé Boleslavi.

GENDER NA STŘÍBRNÉM PLÁTNĚ: Feministická reflexe filmové a televizní tvorby

Další z řady diskusních večerů v Knihovně Gender Studies bude tentokrát věnován genderovým souvislostem filmu a televizního vysílání. Filmový kritik Kamil Fila, mediální teoretička Iva Baslarová a dokumentaristka Denisa Slavíková se na vývoj filmové a televizní tvorby podívají genderovou optikou. Společně se zamyslí například nad tím, jak se proměňují ženské a mužské postavy v čase a v žánrech. Jaké stereotypy odrážejí? Položí si také otázku, zda mají diváci a divačky zájem o (genderovou) korektnost nebo to ruší zážitek z podívané? Jaká jsou specifika a trendy tuzemské a zahraniční tvorby? Přijďte diskutovat i Vy.
 

O NEPLODNOSTI: Genderové aspekty neplodnosti a asistované reprodukce

V České republice každým rokem stoupá počet párů, které mají problémy s otěhotněním. Současná medicína nabízí možnost léčby metodami asistované reprodukce. Při diskusním večeru v Knihovně Gender Studies se budeme věnovat názorům veřejnosti na tuto problematiku, také prožívání pacientů a pacientek trpících neplodností nebo eticky sporným aspektům asistované reprodukce. Jak ovlivňuje neplodnost a její léčba muže a jak ženy? Jak na neplodnost pohlíží společnost? Jedná se v Česku o tabu? Jak se vyrovnávají páry se situací, kdy se početí nedaří? Jaká je pozice zdravotnického personálu? Liší se názory mužů a žen? A jsou rozdíly v pohledu na mužskou a ženskou neplodnost? Přijďte diskutovat nad otázkami spojenými s problematikou neplodnosti a její léčby.

Tanec nebo fotbal: výchova dívek a chlapců v Čechách

Gender Studies zve na diskusní večer. Škola, školka, kroužky - jak velkou roli v procesu výchovy a vzdělávání hraje gender? Je škola otevřený prostor pro individuální přístup k dětem, nebo jsou stereotypy zakořeněné tak, že si mnohdy ani vyučující neuvědomí, že přistupují k holkám jinak než ke klukům? Kam až tento odlišný přístup sahá? Pojďme společně diskutovat o tom, jak vytvořit férovější prostředí a proč má smysl se o to snažit. Je lepší děti rozdělit podle pohlaví? Přinese jim to chráněný prostor, ve kterém se cítí lépe, nebo toto dělení jen akcentuje rozdíly bez nějakého přínosu?

První mezinárodní kemp zaměřený na technologie. V Maďarsku, s českou účastí a pouze pro dívky

Venku se začíná stmívat, betonovou místností ale dál neúnavně zní ťukání klávesnic. Nad nimi se krčí několik skupin dívek. Některé programují, jiné pracují s tavící pistolí nebo upravují čipy na mikrobity. Do malého městečka u Budapešti jich na V4 STEM Camp poslední týden školního roku přijelo přes čtyřicet, a to ze všech zemí Visegradské čtyřky.

Předchozí | 1 | .. | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | .. | 55 | Další

Gender Studies, o.p.s. je nevládní neziskovou organizací, která slouží především jako informační, konzultační a vzdělávací centrum v otázkách vztahů mužů a žen a jejich postavení ve společnosti. Cílem organizace je shromažďovat a dále zpracovávat a rozšiřovat informace související s genderovou tématikou. Prostřednictvím specifických projektů GS aktivně ovlivňuje změny týkající se rovných příležitostí v různých oblastech jako jsou například institucionální mechanismy, trh práce, politická participace žen, informační technologie apod. GS také provozuje knihovnu obsahující množství publikací a materiálů k feminismu, gender studies, právům žen a mužů atp.